25.9.15

Happy moments: Γαλήνη

Kαλώς σας βρήκα! Μου λείψατε όλο αυτό το διάστημα! Έχω πολύ καιρό να σας γράψω νέα μας αν και με όσους "συνδεόμαστε" μέσω social media έχετε πάρει μία μικρή γεύση του φετινού μας καλοκαιριού και εγώ του δικού σας :)
Έχω τόσα πολλά να σας γράψω που θέλω πρώτα το χρόνο μου να βάλω σε μία σειρά τις χιλιάδες φωτογραφίες που (πάλι) τράβηξα και να καθίσω να ξεκουραστώ λίγο από τα χιλιάδες (ω ναι, χιλιάδες) χιλιόμετρα που φέτος έγραψε το κοντέρ του αυτοκινήτου. 12.325 km εντός Ελλάδας και 1.150 km εκτός Ελλάδας για την ακρίβεια, μέχρι στιγμής (χωρίς να υπολογίζω σε αυτά, άλλα 2.872 km στον αέρα). Και λέω μέχρι στιγμής γιατί δεν επιστρέψαμε ακόμη στη βάση μας. Ένα καλοκαίρι με πολλές μετακινήσεις, αρκετές αλλαγές προορισμών και οικογενειακές "περιπέτειες". Από αυτές τις περιπέτειες, τι ευχάριστες, που θέλεις να τις ζεις. Και ένα φανταστικό road trip (just the two of us) που θα μου μείνει αξέχαστο. Αλλά αυτά θα τα πούμε εν καιρώ. Προσπαθώ ακόμη να προσαρμοστώ στην εδώ πραγματικότητα και δεν έχω αδειάσει ακόμη τα μπαγκάζια μου.

Πριν λοιπόν σας γράψω για τις φετινές μας πλούσιες σε εικόνες, χρώματα, εμπειρίες, χιλιόμετρα και φωτογραφικά κλικ καλοκαιρινές διακοπές, θα σας πάω λίγο πριν. Όταν το καλοκαίρι είχε ήδη μπει, αλλά οι διακοπές δεν είχαν ξεκινήσει ακόμη για τους τρεις από τους τέσσερις της φαμίλιας μας. Βλέπετε, η μπεμπούλα ως ΜΗ εργαζόμενη και ως ΜΗ "μαθήτρια" άδραξε της ευκαιρίας να αποδράσει στην εξοχή και να τεστάρει το νέο της μπικίνι με τον παππού και τη γιαγιά όταν Δάειρα, μπαμπάς και μαμά στεροσταλιάζαμε στην πρωτεύουσα, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους: η Δάειρα περίμενε την καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου ώστε μετά να αποδράσει, ο μπαμπάς ήταν φουλ στις επαγγελματικές υποχρεώσεις και η μαμά ("βγαλμένη" σε άδεια μεν ωστόσο) ήταν φουλ με τις προετοιμασίες της βάφτισης της μικρής γοργονίτσας Μελίβοιας. Τα ΣΚ βέβαια κάναμε τις αποδράσεις μας στην εξοχή για να επισκεφτούμε τη γοργονίτσα μας και να πάρουμε τον αέρα μας, ωστόσο τα απογεύματα μεσοβδόμαδα δεν κυλούσαν εύκολα μόνο με παιδική χαρά. Το τετράχρονο δεν την "πάλευε" μέσα στο διαμέρισμα, της έβγαινε πολύ εκνευρισμός (που ήταν μεταδοτικός) οπότε αναζητούσα τρόπους απόδρασης. Για το καλό και των δυο μας μία μέρα λοιπόν, σκέφτηκα το Σούνιο. What a brilliant idea!

Ζούμε στην πρωτεύουσα κάπου στα βόρεια. Η βόλτα στη θάλασσα δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε σε καθημερινή βάση. Από μικρή έχω μάθει να ζω δίπλα στη θάλασσα. Να είναι σε απόσταση αναπνοής. Η αλήθεια είναι ότι από όταν ήρθαμε εδώ πάνω, μου έχει λείψει η θέα της. Πριν γίνω μαμά, όταν είχα ανάγκη να ξεφύγω λίγο και να χαλαρώσω, πήγαινα τακτικά στο Σούνιο. Αναφέρομαι στους καλοκαιρινούς μήνες, την περίοδο που οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις με κρατούσαν στην πόλη, δεν είχα βγει ακόμη σε άδεια ωστόσο το καλοκαίρι είχε μπει. Μπορεί να πήγαινα και 5-6 φορές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Όπως ο άλλος πάει μία βόλτα να ξεσκάσει, εγώ επέλεγα να πάω να αγναντέψω το Αιγαίο. Από τότε είχα να πάω. Από πριν γίνω μάνα. Ο ναός του Ποσειδώνα πλέον μου φαντάζει πολύ οικείος. Τον έχω θαυμάσει πολλές φορές με τις τόσες επισκέψεις που έχω κάνει στο μέρος που πλέον δε μου κάνει αίσθηση. Μου αρέσει να πηγαίνω να κάθομαι στα χαλάσματα που βρίσκονται δυο μέτρα πριν το χείλος του γκρεμού και να "αφήνω" το βλέμμα μου στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου. Εκεί και στο μοναστήρι της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας στην Αμοργό θυμάμαι να έχω δει τόσο απέραντο γαλάζιο. Να έχει "βουλιάξει" το μάτι μου σε τόσες αποχρώσεις του γαλαζομπλε.

Η θάλασσα με ηρεμεί. Το όνειρό μου είναι να ζω σε ένα σπίτι με θέα τη θάλασσα. Με χαλαρώνει η θέα της. Με γαληνεύει η απόχρωση του απέραντου γαλάζιου. Με ηρεμεί το να χάνεται το μάτι μου στον ορίζοντα. Να εστιάζει όσο πιο μακριά γίνεται και όχι να σκοντάφτει στο απέναντι κτίριο ή στην απέναντι βουνοπλαγιά. Η θέα στη στεριά συνήθως θέτει όρια. Εκτός και αν αγναντεύεις το θεσσαλικό κάμπο ή την έρημο Καλαχάρι. Η θάλασσα από την άλλη είναι άπειρη. Έτσι μου φαντάζει. Μου αρέσει η αίσθηση ελευθερίας που αποπνέει. Δεν υπάρχει πιο όμορφο και χαλαρωτικό θέαμα. Και ειδικά το καλοκαίρι. Μία λέξη. Γαλήνη. Το απαλό γαλάζιο του ουρανού να αγγίζει το βαθύ γαλάζιο της θάλασσας και να συναντώνται σε μία απόλυτη ευθεία γραμμή. Αυτή του ορίζοντα. Και οι μόνοι "οπτικοί" θόρυβοι στο σκηνικό να είναι κάποιο άσπρο συννεφάκι ή κάποιο ταξιδιάρικο καραβάκι. Και οι μόνοι ηχητικοί θόρυβοι να είναι τα τζιτζίκια και η σφυρίχτρα του φύλακα όταν δύσει ο ήλιος.

Έτσι, μία καθημερινή, μόλις την παρέλαβα από το σχολικό, την πήρα και πήγαμε στο Σούνιο. Είχα φροντίσει να γεμίσω το ατομικό της picnic τσαντάκι με ένα βραστό αυγό, ένα τοστάκι, ένα γιαουρτάκι Advance και το παγουράκι της με δροσερό νερό και πήγαμε εκδρομή οι δυο μας. Η μικρή και εγώ. Η μέρα ήταν υπέροχα καλοκαιρινή, οπότε άδραξα την ευκαιρία. Καλύτερα θα περνούσαμε στην παιδική χαρά;

Το μόνο αρνητικό είναι η απόσταση και αν έχεις ένα ανυπόμονο τετράχρονο-to-be-soon μέσα στο αυτοκίνητο, γίνεται ώρες-ώρες κουραστική η διαδρομή. "Μαμά, είναι μακριά εκεί που πάμε;", "Φτάσαμε", "Πότε θα φτάσουμε", "Γιατί δε φτάσαμε". Αυτή τη φορά εκτός από τα παραπάνω ερωτήματα, προς μεγάλη μου έκπληξη έπιασαν τη Δάειρα τα υπαρξιακά της και για πρώτη φορά κλήθηκα να της δώσω απαντήσεις σε ερωτήματα στα οποία με έπιασε απροετοίμαστη. Αν θα γίνει γιαγιά, εγώ τι θα γίνω όταν γίνει αυτή γιαγιά, κ.ο.κ.

Φτάνοντας, ενθουσιάστηκε με τα αρχαία και μου ζητούσε να της πω για τον Ποσειδώνα και τον περίφημο ναό του. Ήξερε ότι εκεί που θα πηγαίναμε θα βλέπαμε το ναό του θεού Ποσειδώνα. Της το είχα πει. Τον Ποσειδώνα τον είχε γνωρίσει σε ένα βιβλίο που της είχε χαρίσει η γιαγιά της με τους θεούς του Ολύμπου. Της μίλησα για τον Ποσειδώνα, τον Αιγέα, το Θησέα, το Μίνωα και τον Μινώταυρο και με παρακολουθούσε με μεγάλη προσήλωση. Στο μεταξύ, μου ζήτησε να φάει το πικνίκ της, οπότε αράξαμε σε ένα μαρμάρινο παγκάκι με θέα το ναό και απολαύσαμε η Δάειρα το ΔΕΛΤΑ Advance γιαουρτάκι της, το τοστάκι και το αυγό και εγώ την ηρεμία του χώρου.

Αυτές τις μέρες λόγω της ζέστης, το ΔΕΛΤΑ Advance γιαουρτάκι το βάζω μισή ώρα στην κατάψυξη πριν πάμε τη βόλτα μας, οπότε όταν το τρώει είναι στην ιδανική θερμοκρασία για να αισθάνεται ότι τρώει παγωτό γιαούρτι. Τα Advance είναι τα αγαπημένα της γιαούρτια, τα τρώει εδώ και 3,5 χρόνια. Μας αρέσει η γεύση τους (ειδικά το μήλο-μπανάνα και αυτό με τα 5 αλεσμένα δημητριακά), μας αρέσουν και οι κουκουβάγιες τους! Και φυσικά, ό,τι επιλέγουμε για εμάς, το προσφέρουμε και στους φίλους μας. Όπως θα είδατε εδώ, εδώ και εδώ, τα προτιμούμε όχι μόνο για την καθημερινότητά μας αλλά και για τα brunch πάρτι μας. Μαζί με γάλα, αυγά, χυμό πορτοκάλι, τυράκια, κρουασάν βουτύρου, τοστάκια και πραλίνα φουντουκιού, τα γιαουρτάκια Advance της ΔΕΛΤΑ αποτελούν must για το τραπέζι των μικρών επισκεπτών μας.

Έτσι και η Δάειρα, αφού απόλαυσε το πικνίκ της, καθίσαμε και απολαύσαμε μαζί τη θάλασσα. Παρατηρήσαμε τα καραβάκια, τα νησιά στο βάθος, είχαμε ένα πολύ όμορφο απόγευμα μέχρι τη δύση του ήλιου.

Είδαμε live και μία φωτογράφηση με background το ναό, η οποία φωτογράφιση διαπίστωσα δυο μήνες μετά ότι έγινε για το καινούριο τεύχος του περιοδικού BLUE της Aegean Airlines, αφού μπαίνοντας στο αεροπλάνο με προορισμό το Μιλάνο, αναγνώρισα στο εξώφυλλο του σχετικού τεύχους τη σχετική φωτογραφία. Εκείνη την ημέρα αναζωογονηθήκαμε. Χορτάσαμε θάλασσα, θέα, ηρεμία και επιστρέψαμε με πιο γεμάτες μπαταρίες πίσω. Η μαμά δηλαδή, γιατί η Δάειρα έπεσε ξερή σε όλη την επιστροφή και φτάνοντας στο σπίτι κοιμήθηκε σερί μέχρι το επόμενο πρωί.

Αν δεν έχετε πάει, σας το συστήνω. Το εισιτήριο είναι 4 ευρώ το κανονικό και 2 ευρώ το μειωμένο, ενώ η είσοδος παραμένει ελεύθερη για παιδιά έως 18 ετών (με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας). Ο χώρος παραμένει ανοικτός μέχρι τη δύση του ηλίου, ενώ την καλοκαιρινή περίοδο ανοίγει στις 8:00 το πρωί και τη χειμερινή στις 9:30. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ζητήσετε στο τηλ: 22920 39363.

12 σχόλια :

1. Βρε τρελοκόριτσο που έριξες μαύρη πέτρα πίσω σου και στο τέλος δεν θα σε γνωρίσουμε:)))
    Απόλαυςα τις διακοπές σας όπως τις έχεις μοιραστεί μαζί μας στα SM με κορυφαίο το road trip που "ζήλεψα" τρομερά:))))
    Πολύ καλή η ιδέα σου για εκδρομή στο Ναό του Ποσειδώνα Ασπασάκι. Τον είχα "ξεχάσει". Θα φροντίσω να τον επισκεφθούμε όσο ακόμα ο καιρός το επιτρέπει.
    Οι φωτογραφίες σου σε συνδυασμό με το μαγευτικό τοπίο μας γαλήνεψαν πραγματικά. Να μου φιλήσεις τις κοριτσάρες σου!!!

2. Γαλήνη και ομορφιά!!!
    Ξέρω πως θα ακολουθήσουν πολλές ομορφιές ακόμα!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωωωω welcome back Ασπασία... μας έλειψες!!! Με ωραία ανάρτηση γύρισες οπότε σε συγχωρούμε για την καθυστέρηση. Ομως ξέρεις γιατί ανυπομονεί ο λαός ε... love trip φυσικά!!! Αντε μπες σε πρόγραμμα. Φιλιά. Κάλη

4. Καλως ηρθες Ασπασια μου. Κοιτα να δεις που 10 χρονια μενω κοντα στο Σουνιο αλλα δεν εχω παει. Πριν 10 χρονια ο αντρας μου και η αφερφη μου συνοδεψαν κατι φιλες μας Ισπανιδες εκει αλλα εγω ειχα δουλεια. Απο τότε ψαχνω την ευκαιρια να παω αλλα δεν προεκυψε. Μου εχει μεινει απωθημένο. Φετος μαλιστα προσπαθησα 2 φορες τον Ιουνιο αλλα κατι παρουσιαζόταν. Την επομενη φορα που θα ερθεις προς τα εδω περνα να με παρεις σε παρακαλω.... Πολλα φιλια.

5. Πόσο όμορφη εκδρομή με τη μικρούλα! Αχ με έκανες να αναπολώ όμορφες στιγμές <3
    xo,
    ohmydarlingdeer.blogspot.gr

ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς ήρθες Ασπασία μου!!! Πωπω μας ταξιδεψες πάλι!!!

7. Πολύ όμορφες εικόνες!! Μας πέφτει και εμάς λίγο μακρυά το Σούνιο και έχουμε την τύχη να έχουμε δίπλα μας τη θάλασσα! Ευχαριστούμε και για τις πληροφορίες σχετικά με το ναό του Ποσειδώνα! Πολλά φιλιά!

8. Επέστρεψες? Μας έχεις τρελάνει με τις φωτό σου! Πάντα τέτοια Ασπασία μου!

ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα κορίτσια!!! Όταν δημοσίευσα την ανάρτηση, δεν είχα επιστρέψει ακόμη. Ή μάλλον, είχα επιστρέψει και ξαναέφυγα για άλλον προορισμό. Χθες όμως, επιστρέψαμε μία και καλή. Τέρμα οι καλοκαιρινοφθινοπωρινές διακοπές για φέτος :)
    Όταν τακτοποιηθώ, θα επανέλθω. Φιλιά <3

10. Καλή προσαρμογή Ασπασάκο!!! Το Σούνιο ειναι πραγματι τελεια εκδρομή αν δεν βαριέσαι την οδήγηση. Υπέροχη εκπαιδευτική ευκαιρία για τη μικρή σουσού σου!

ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φανταστικές οι πληροφορίες! Να η επόμενη εκδρομή μου την Άνοιξη στην Αθήνα με παιδιά και θεία! Το γιαουρτάκι ήταν κι εμάς το αγαπημένο μας! Η μεγάλη μου το σταμάτησε στην δευτέρα δημοτικού να καταλάβεις κι αυτό γιατί κάποια παιδάκια της την είπαν στο σχολείο ότι πρώι βρεφικά γιαουρτάκια! Τι παιδιά! Αλλιώς μπορεί να τα έτρωγε ακόμα. Εγώ λατρεύω το σκέτο γιατί μου θυμίζει την εποχή που ήμασταν μικρές και μας έδινε η μαμά μας γιαούρτι με ζάχαρη! Αχ τι μου θύμισες!
    Kathy by anthomeli

Εδώ μπορείτε να σχολιάσετε...